גיא גודס שכר

גיא גודס שכר

לפני כמספר ימים פוטר מאמן קבוצת הכדורסל של מכבי תל אביב, גיא גודס, מתפקידו לאחר עונה וחודשיים בתפקיד. גודס אמנם נכנס לנעליו הגדולות מאוד של קודמו בתפקיד דייויד בלאט אך הבעיה בפיטוריו לא נעוצה בתפקודו של המאמן מתחילת העונה אלא לאור תפקודה של הקבוצה שהנחיתו עליו העונה. מה זאת אומרת הקבוצה שהנחיתו עליו העונה? במכבי תל אביב בכדורסל של השנים האחרונות ישנם לא מעט גורמים אשר מעורבים יתר על המידה בהחלטות המקצועיות של הקבוצה כאשר אותם גורמים אינם מהדרג המקצועי אלא דווקא מהדרג הניהולי של הקבוצה, כאשר הדגש הוא על הצעירים בהנהלה, אותם מכנים בקבוצה דור הממשיכים שאלו הם הבנים של פדרמן ורקאנטי אשר ביחד עם שמעון מזרחי היו האנשים החזקים בקבוצה. ביחד עם העובדה שניקולה ווייצ׳יץ׳, מנהלה הקרואטי של הקבוצה ושחקן עבר בה, גם הוא קובע לא מעט, קיבלנו קבוצה בה המאמן הוא לא זה שמחליט את ההחלטות החשובות שמאמן צריך לקבל.

 

את הדוגמא הראשונה לכך קיבלנו בפגרה כאשר גודס החליט והכריז שמי יהיו עוזרי המאמן שלו הם אלון שטיין ואבי אבן בעוד שבסופו של דבר החליטו בהנהלה למנות את רפי בוגטין לצידו של אבי אבן. לאחר מכן נמשכה התערבות ההנהלה עם הבאתם של שחקני חיזוק בהם גודס לא היה מעוניין כאשר למשל ראינו את טרבור אמבקווה נוחת בהיכל מנורה במקומו של ג׳מאל מקלין עליו גודס התעקש מאוד. לאחר מכן ההחתמה של ג׳ורדן פארמר, שחקן שלא יכול לשחק לצידו של טיילור רוצ׳סטי שהוחתם על ידי גודס בתחילת הקיץ הייתה גם היא תמוהה, ואם כל זה לא מספיק על הספסל יושב המנהל המקצועי של מכבי, ניצולה וויצ׳יץ׳ הקרואטי, אשר במקרה הוא גם הסוכן של דראגן בנדר הצעיר שבמכבי התעקשו על שיתופו למרות עדיין אינו בשל במא אחוז בגיל 17 למאבקי היורוליג.

 

כעת עם החתמתו של ז׳אן טבק, יהיה מעניין מאוד לראות כיצד ההנהלה תעמוד מול מאמן שלא מוכן שיכתיבו לו כיצד הקבוצה תנוהל, ובטח לא יהיה מוכן לקבל עצות איזה שחקן להלביש למשחק ואיזה לא כאשר גם מעניין מאוד לראות כיצד תתנהל מדיניות הרכש של המועדון ואם יעשו בו שינויים כאלה ואחרים. יש לציין כי מלבד החוזה של ז׳אן טבק וסכום הביי אאוט אשר שולם לקבוצתו הקודמת פואנלברדה יאלצו לעמוד הצהובים בשכר של גיא גודס. ההערכות מדברות כי השכר של גיא גודס נאמד בכמאתיים אלף דולרים לעונה, סכום לא מבוטל בכלל לעונה שכנראה ירדה לטמיון עוד לפני שהחלה, בעיקר בגזרה האירופית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *