דדי דדון

דדי דדון

המוזיקה תמיד הייתה חלק מן התרבות האנושית במהלך השנים. המוזיקה היוותה את העוצמה והחיבור בין אנשים, כמיהה למקום מסיום וגם שירים הומוריסיטים או סאטירים. מוזיקה היא אמנות שקשה לזהות מתי נוצרה בוודאות, אך אין ספק שמקורותיה של המוזיקה נעוצים עמוק בתקופת האבן. נראה כי המוזיקה הראשונה שנוצרה הייתה מוזיקה קולית מלווה במחיאות כפיים, ומאוחר יותר גם בכלי הקשה, שכנראה היו כלי הנגינה הראשונים שנוצרו. עדויות לכלי נשיפה עתיקים מאוד נמצאו גם כן. התיווי, הדרך הפשוטה ביותר לתעד מוזיקה, הומצא רק לקראת סוף ימי הביניים על ידי הכנסייה הקתולית באירופה אשר גילתה כי המוזיקה יוצרת קשר עז בין התפילה למתפלל. עד אז לא הייתה כל דרך לתעד מוזיקה. בכל אופן, מוזיקה הייתה קיימת כמעט משחר ימי האדם, בתרבויות שונות במקביל.

דדי דדון הינה דמות בדויה שאליה התחזה אסי כהן הוא שחקן, תסריטאי, קומיקאי וסטנדאפיסט ישראלי. זוכה 5 "פרסי האקדמיה לטלוויזיה" ו"פרס אנשי השנה".
אסי נולד, גדל והתחנך באשדוד. בצה"ל שירת בחיל הקשר ולאחר שחרורו החל את דרכו בתחום המשחק והבידור, תחילה משנת 1996 הופיע כאמן סטנד-אפ במועדון הידוע דומינו גרוס.

אסי כהן השתתף במגוון תכניות סטאנד –  אפ ובידור בהן יצר בשנת 1999 עם גורי אלפי את הצמד הקומי אסי וגורי. יחד הם הופיעו במופעי בידור ברחבי הארץ. בהופעותיהם יצרו בין השאר את הדמויות הקומיות "דוד ותקווה" ו"קוקו וסטיב". נוסף לכך הוא גם שיחק במספר עונות של ארץ נהדרת שבמהלכן יצר את השיר הידוע שלו: "מתוקה מהחיים".

אז למה נועד השיר הזה?

השיר "מתוקה מהחיים" שיצר אסי כהן בדמות הסאטירית – "דדי דדון", נוצר על מנת לעשות פינה בתכנית ארץ נהדרת שעוסקת בפרודיה על חייו של דדי דדון, אותו מגלם אסי כהן, שיצר רק שיר אחד שהפך ללהיט (מתוקה מהחיים). תוך פחות משבוע השיר זכה ביותר ממיליון צפיות לאחר שהועלה ליוטיוב. כיום, נכון לעכשיו יש כ6 מיליון צפיות. השיר הפרודי הזה זכה לשידורים גם בתחנות רדיו שונות והושמע במקומות רבים ברחבי הארץ.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *