רחפן גופרו

רחפן גופרו

אם התרגלנו לראות באוויר מטוסים, ציפורים ולעיתים רחוקות טיסנים הרי שיש ציפור חדשה שאנו צריכים להתרגל למראה שלה בשמי הארץ והעולם כולו למען האמת ואלו הם הרחפנים.

הרחפנים נכנסו לשוק בעשור האחרון והתפתחו מאוד מבחינת יכולות וטכנולוגיה כאשר אם בתחילת דרכם רחפן היה מסוגל לטוס בגובה של 300 רגל, שהם מקבלים פחות או יותר לגובה של מאה מטר, כיום רחפנים מסוגלים לטפס כמעט עד לגובה של 2400 רגל, שהם כ-800 מאות מטר גובה.

הרחפנים התחילו בתור תחביב של בני עשירים, והיו למאין טיסן למתחילים תודות לשליטה הפשוטה יחסית של המפעיל ברחפן בעזרת השלט, אל מול שליטה מעט מורכבת יותר בטיסן.

הרחפן בעצם הנגיש את תחום התעופה והטיסנאות הקלה לכולם וכעט גם אנשים אשר אינם יכלו בעבר להטיס טיסנים מסיבות כאלו ואחרות יכולים להטיס רחפנים היות וההטסה של הרחפן היא פשוטה יותר.

הרחפן כפי שציינו התחיל בתור תחביב על חובבי טיסנאות אך מהר מאוד אנשים הבינו את הפוטנציאל הפרקטי שלו והתחילו להשתמש בו לצורכי צילום אווירי ותיעוד אירועים מהאוויר.

כיום יכול המפעיל להתקין לרחפן גופרו, להמריא עימו לגובה אותו הוא צריך ולתעד אירועים גדולים כמו תהלוכות או הפגנות גדולות, בעזרת הגופרו הרחפן מסוגל לצלם סרטי וידאו ותמונות סטילס.

לרחפן מגוון יכולות טכנולוגיות מרשימות כאשר הניווט שלו נעשה באמצעות מערכת ניווט לוויני (GPS) והוא מסוגל לזהות נקודה אחת אשר אותה נגדיר לו מראש בתור נקודת הבית שלו.

לשלט של הרחפן ניתן לחבר אייפד או טאבלט מכל סוג שהוא אשר בעזרתו ניתן לצפות במסלול של הרחפן ולראות מה שרואים דרך הגופרו של הרחפן בטאבלט בעזרת אפלקציה מיוחדת שמתקינים מבעוד מועד מחנות האפליקציות.

אל נקודת הבית הרחפן יכול לחזור לבדו באופן אוטומטי כאשר הוא חס תקלה כלשהי, כאשר שתי התקלות הנפוצות אשר יגרמו לרחפן לחזור בקו ישר לנקודת הבית שלו ולנחות בה באופן אוטומטי ולכבות את עצמו הן אובדן קשר עם השלט רחוק אשר מפעיל אותו וכאשר הסוללות בשלט הרחוק הופכות לחלשות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *