תכנית עסקית

תכנית עסקית

רבים מהאנשים שמגיעים עם רעיון לפתוח עסק חדש, מתפתים והולכים עד הסוף עם הרעיון שלהם, משקיעים את מיטב כספם, האנרגיה והזמן זאת מבלי להשקיע בתכנית עסקית מסודרת. פתיחת עסק או השקעה מכל סוג שהוא בלי תכנית עסקית מהוות מקום לכישלון שכן שום דבר שאינו מתוכנן, לא מושקעת בו מחשבה מההיבט הכלכלי, העתידי וההתפתחותי עלול לגרום לקשיים ואף לאי הצלחה של הרעיון שלנו. בואו ניקח בתור דוגמא החלטה שגרתית מהחיים כמו רכישת רכב חדש. אינספור שאלות והתלבטויות עולות בתהליך הבחירה…

משפחתית או מנהלים?

חדשה או יד שנייה?

בסיסית או מאובזרת?

דלק או חשמל?

לבנה או שחורה?

חסכוני או לא משנה?

ליסיניג או חברה?

הלוואה או מזומן?

 

בקיצור התלבטות של ממש וזה רק בכדי לרכוש רכב חדש.

 

אז אם אתם מאותם אנשים שחושבים על כל דבר קטן לפני שאתם מקבלים החלטה ופועלים בתבונה תוך הפעלת שיקול דעת ובחינת כל הקריטריונים לבחירה, תכנית עסקית היא בדיוק בשבילכם גם בעולם העסקים. עסק שעתיד להצליח הוא עסק שגובש על פי מחשבה בסיסית הלוקחת בחשבון קשת רחבה של גורמים וקריטריונים המשפיעים על קידומו של העסק בעתיד. תכנית עסקית טובה תאפשר לנו גם לבצע שינויים תוך כדי תנועה. אז מהי בעצם תכנית עסקית ?

 

תכנית עסקית היא למעשה אסטרטגיה שמאפשרת לנו לצפות ולחזות לאן פניו של העסק שלנו פונות וכיצד עלינו להתנהל בהתאם לשיקולים הנלקחים בחשבון בבניית התכנית העסקית. הרעיון בתכנית עסקית הוא להתוות דרך, לבנות חזון ומטרות עתידיות אותן נרצה להגשים במהלך הדרך העסקית שלנו. אותה אסטרטגיה פועלת על ידי שקלול כל הגורמים הסביבתיים והפנים ארגוניים  הניצבים בפנינו ומאפשרת לנו לבצע או לדעת כיצד נבצע את המהלכים השונים הנדרשים עבור העסק שלנו. זו הדרך שלנו להשיג את המטרות שלנו. את האסטרטגיה קובעים כבר בשלב הראשון. קשיים רבים ומלכודות עלולים לצוץ כאשר מתחילים את הדרך מבלי להתבסס על תכנית עסקית. יש לגבש מודל עסקית ולבדוק חלופות, לנתח את הסביבה העסקית, לבחון את המתחרים שלנו, לבנות חזון וערכים עסקיים ורק אז לצאת לדרך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *