מערכת הפעלה למחשב

מערכת הפעלה למחשב

לא רבים יודעים או מבינים זאת אך מערכת הפעלה למחשב היא זו שמגשרת בעצם בין המחשב והחומרה שלנו ובינינו.

מערכת הפעלה למחשב נחוצה בכל מחשב לא רק על מנת להיות המתווך בין המחשב ורכיביו למשתמש אלא גם על מנת להשתמש ביישומי המחשב השונים כגון משחקים, תוכנות עבודה, רשת האינטרנט וכדומה.

מערכת הפעלה למחשב עולה בכל מחשב מיד לאחר הדלקתו והיא בעצם הדבר הראשון שהמשתמש רואה על מסך המחשב ומשם הוא ממשיך הלאה לכל הפעילויות אותן הוא רוצה לבצע.

ההיסטוריה של מערכות ההפעלה למחשב לוקחות אותנו אי שם שלושים שנה אחרונה כאשר מערכת ההפעלה הפופולארית ביותר ואולי גם היחידה באותה תקופה שהייתה בשימוש הייתה DOS של חברת מייקרוסופט אשר בה המשתמש היה צריך להקליד פקודות הפעלה לתוך המערכת וזו הייתה יודעת כיצד לפעול משם ומה ברצונו של המשתמש לעשות.

המערכת לא הייתה ידידותית למשתמש במושגים של ימנו ולא היה לה כל גרפיקה אלא רק מסך שחור עם שורת פקודות לבנה.

לאט לאט חברת מייקרוסופט החלה לפתח את תחום מערכות ההפעלה למחשב תוך הבנה כי עליהם ליצור פלטפורמה נוחה יותר למשתמש על מנת שיוכל לבצע פעולות פשוטות במהירות רבה יותר תוך יצירת חווית משתמש.

וכך נולדה לה מערכת ההפעלה WINDOWS אשר מוכרת לכולנו ורובנו גדלנו עליה כאשר הגרסא הראשונה הייתה 3.0 ולאחריה יצאו הגרסאות 3.1 ו-3.11.

מאוחר יותר יצאו הגרסאות כבר עם מספרי השנים כגון 95, 98, 2000, לפי שנת היציאה לשוק כמובן.

לאפל יש מערכת הפעלה משל עצמה כאשר כל המחשבים תוצרת אפל משתמשים במערכת ההפעלה MAC אשר יוצרה ופותחה על ידי חברת אפל כמובן ונחשבת כמאוד ידידותית למשתמש הקצה.

בנוסף ישנם עוד עשרות מערכות הפעלה כאשר כל מוצר יש מערכת ההפעלה אשר מתאימה לו.

לאייפונים למשל יש מערכת הפעלה משלהם היות והממשק מול המשתמש דורש דברים אחרים ולכן מערכת ההפעלה MAC לא מתאימה לו ובשבילו פותחה מערכת ההפעלה IOS.

גם מחשבי כף יד משתמשים במערכת הפעלה משלהם מסוג PALMOS.

https://www.youtube.com/watch?v=pTdSs8kQqSA

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *