ואנס

ואנס

ואנס היא אחת החברות המוכרות ביותר בעולם והפריטים שלה נפוצים אוד גם בישראל. מה החברה בדיוק משווקת ומה מאפיין אותה? בין אם אתם מכירים אותה ובין אם לא, המאמר הזה יעזור לכם לעשות סדר בראש לגבי אחת החברות המוכרות ביותר בעולם כולו.

כוחה של ואנס כמותג והשנים המוקדמות

חברת ואנס מייצרת בעיקר נעלי סקייטבורד וסניקרס אך בשנים האחרונות היא מייצרת גם נעליים מסוגים שונים, כולל נעליים גבוהות יותר שלא היו מאפיינות אותו בשנים שלפני כן. היא הייתה מוכרת מאוד בזכות הנעליים השטוחות אך כיום יש לה נעליים גבוהות יותר שמכסות גם את הקרסול. החברה אמריקאית והמטה שלה בדרום קליפורניה, היא נוסדה בשנץ 1966 אך ידי פול וארן דורן והתפארה בשם הלא קליט "חברת הגומי של ואן דורן".

שיווק ומיתוג החברה במרוצת השנים

  • החברה משווקת מוצרים רבים ולא רק נעליים, בעיקר בתחומים המגניבים שמאפיינים אותה כמו גלישת גלים וסקייטבורד. החברה ידועה בעיצובים שמצד אחד יכולים להיות נועזים מאוד כמו למשל בז'אנר פאנק רוק, ומצד שני מוצרים סמליים יותר בצבעים אחידים, דבר שבא לידי ביטוי בצורה מעולה בנעליים שלה.
  • בשנות השמונים ואנס סבלה מאיבוד לקוחות מרכזיים כאשר התחילה לייצר נעלי כדורסל וכדורגל, ונכנסה לאחד השווקים העמוסים ביותר שיש בהם תחרות קשה מטעם חברות כמו נייקי, אדידס ופומה. כתוצאה מהבעיות הכלכליות הללו התאגיד פשט את הרגל בשנת 1984 והסוף נראה מר וקרוב. עם זאת, אחרי ארבע שנים התאוששה החברה ולאחר מכן נקנתה על ידי חברה הבנקאים מק קאוון דיליווי.

המשך החברה עד היום

ואנס פתחה חנויות קמעונאות שמכילות פרקי סקייטברוד מקורים וגדולים שיהיו נגישים לכולם כאשר הראשונה הוקמה בשנת 1988. פרק החלקה זה היה נוסף לזה שהוקם באורלנדו כאשר הם היחידים שגם נשארו פתוחים עד היום. בשנת 2004 ואנס נרכשה על ידי החברה VF  תאגידים, אלו שמייצרים את מותג הג'ינס הידוע ליווייס, בשווי 396 מיליון דולר. כיום חברת ואנס מוכרת מאוד בציבור הישראלי שאוהב את הנעליים שלה שנתפשות כטובות , נוחות, נעלי יום יום, ובמחיר הולם עבור מותג שכזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *