כיצד לבחור את אוכל החתולים הנכון

כיצד לבחור את אוכל החתולים הנכון

צרכים תזונתיים לחתול שלכם

תזונה טובה חשובה לחתול שלכם באותה מידה שהיא חשובה לכם, אך צרכיו התזונתיים שונים לגמרי! בניגוד לבני אדם, חתול זקוק לתזונה עתירת שומן עם פחות סיבים. גם אם אתם מעדיפים תזונה צמחונית, עליכם להבין כי חתולים הם טורפים. הם זקוקים לחומרים המזינים הנמצאים בחלבון מן החי ובשומן עבור בריאות מיטבית, והם נהנים מסיבים עבור מערכת עיכול בריאה ומפחמימות עבור אנרגיה.

 

שלב בחיים ואורח החיים

עם אלפי מזונות לחיות מחמד זמינים, איך תבחרו את האחד המתאים לחתול שלכם?

התחילו בזיהוי שלב החיים ואורח חייו של החתול. גורים, אמהות מיניקות וחיות מחמד בוגרות/זקנות הם דוגמאות לשלבי חיים, ולכל אחת מהן דרישות תזונה שונות. על כל מזון לחתולים לציין לאיזה שלב בחיים הוא מומלץ.

הצרכים התזונתיים משתנים גם בהתאם לאורח החיים. חתול שפעילותו העיקרית היא רביצה על הספה אינו זקוק לאנרגיה רבה כמו אחד שאוהב לבלות ולשוטט בחוץ.

לבסוף, חשוב לקחת בחשבון כל מצב רפואי מיוחד שיש לחתול שלכם, כולל אלרגיות למזון העשויות לדרוש תזונה מיוחדת המומלצת על ידי הווטרינר שלכם.

 

מזון חתולים יבש או רטוב?

לאחר שקבעתם את שלב החיים של החתול שלכם ואת אורח החיים שלו, החליטו אם להאכיל אותו מזון יבש או רטוב. רוב החתולים משגשגים ממזון יבש בלבד. סוג מזון זה מקדם היגיינה ובריאות באמצעות פעולת שחיקה. יש חתולים, במיוחד כאלה בררניים, שנהנים מהמרקם החלק והרטוב של מזון משומר.

זכרו, בעוד שניתן להשאיר אוכל יבש בקערה כל היום, יש לזרוק אוכל רטוב לאחר 30 דקות אם לא אוכלים אותו. מזון יבש הוא הבחירה הטובה ביותר עבור אנשים עסוקים שבדרך כלל לא נמצאים בבית במהלך היום.

ברגע שאתם יודעים מה הצרכים התזונתיים של חיית המחמד שלכם וההעדפות שלו, אתם מוכנים לצאת לקניות.

 

השוואת תוויות

מכיוון שחתולים זקוקים לחומרי המזון הנמצאים במקורות מן החי, עדיף לבחור מזון בו המרכיב העיקרי (אחד מהראשונים הרשומים) הוא חלבון מן החי כגון עוף, טלה, דגים, ביצה או אחד מתוצרי הלוואי שלהם. מרכיבים אלה מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות, כולל טאורין, שאינו נמצא במקור חלבון צמחי.

שימוש בשילוב של פחמימות בתזונה, כמו ארוחת תירס או שעורה, מבטיח ספיגה יעילה ומסייע בשמירה על רמות האנרגיה. עיסת הסלק היא מקור מצוין לסיבים המקדם מערכת עיכול בריאה.

לקבלת פרווה רכה ועבה ועור בריא, חיית המחמד שלכם זקוקה לחומצות שומן כמו אלו שנמצאים בשמני דגים עשירים בוויטמינים ובמקורות שומן איכותיים כגון עוף.

 

איכות המוצר

תוויות מזון לחתולים מספקות מידע מוגבל על הערך התזונתי של המזון של חיית המחמד שלכם מכיוון שהתקנות אינן מאפשרות ליצרנים לתאר את איכות החומרים על האריזה. יצרנים מכובדים למזון לחיות מחמד יכולים להסביר לכם כיצד הם מעריכים ומבטיחים את איכות המוצרים שלהם.

 

השוואת מחירים

כשבוחרים אוכל לחתולים , המחיר על האריזה אמנם חשוב, אך הוא בדרך כלל אינו השיקול הטוב ביותר. מחיר נמוך עשוי להצביע על מרכיבים זולים, או על מרכיבים המשתנים עם עלות היצרן.

בנוסף, מוצרים רבים במחיר נמוך דורשים מנות יומיות גדולות יותר כדי לספק את אותה כמות תזונה המצויה בתזונה איכותית. כדי לקבל מושג טוב יותר על העלות, בידקו את עלות ההאכלה, ולא העלות הכוללת.

 

Amatata48

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *