סוריה

סוריה

סוריה הינה שכנתה של ישראל מכיוון צפון מזרח וגובלת עמה ברמת הגולן. סוריה הוקמה בשנת 1944 לאחר שקיבלה עצמאות מהצרפתים ששלטו בה עד אז, מונה כיום כ-17 מיליון נפשות ובירתה היא דמשק. סוריה מגדירה את עצמה בתור רפובליקה נשיאותית אך בפועל השלטון בסוריה הוא דיקטטורי בראשותו של הנשיא המכהן בשאר אל אסד שהחליף כמובן את אביו בתפקיד זה חאפז אל אסד. סוריה גובלת עם מספר מדינות עם ישראל וירדן היא גובלת בדרום ובדרום מזרח המדינה, עם עיראק במזרח, לבנון במערב וטורקיה בצפון המדינה. כיום דרך טורקיה פליטים רבים בורחים מסוריה לכיוון אירופה, דבר שגורם למשבר פליטים חריף במזרח היבשת בעיקר.

בסוריה מתחוללת מלחמת אזרחים עקובה מדם מאז שנת 2011. המלחמה בסוריה התחילה במסגרת האביב הערבי ברחבי העולם בו הדיחו שליטים רבים כאשר טוניסיה הייתה הסנונית הראשונה ולאחר מכן הדבר התפשט בכל העולם הערבי, ממצרים, דרך תימן ואפילו ירדן. במהלך המלחמה על פי הערכות ארגוני זכויות האדם מתו מעל למאתיים אלף איש כאשר נכון להיום קיימים ארבעה מיליון פליטים סורים. במלחמת האזרחים כוונו טענות רבות כלפי משטר אסד כי השתמש בנשק כימי וביולוגי כנגד צבאות המורדים, טענות אשר לא זכו לתשומת לב רבה מידי מצד העולם. הצדדים הנלחמים בסוריה כיום הוא המשטר כאמור שנתמך על ידי רוסיה, חיזבאללה ואיראן כאשר מנגד נמצאים גורמים רבים ובהם הקואליציה הסורית, דאע"ש בחסות אבו באכר אל בגדאדי, והכורדים.

לישראל כמובן אין חלק בלחימה בסוריה אך היא צופה מבעד לגדר בהתעניינות רבה כאשר אחד הדברים שיותר מעניינים אותה הוא וידוא כי אין התפתחות צבאית בגזרת רמת הגולן. ההשפעה היחידה שיש עד עתה היא טפטוף פגזים לכיוון רמת הגולן אשר לרוב מוגדרים בתור ירי טועה אך לא ניתן לדעת מה המפקדים בשטח עושים בפועל ויש להניח כי הירי הוא לעיתים מכוון מתוצאה של כאוס וחוסר פיקדיות בשטח. ישראל מקבלת כל הזמן הזה פצועים משטח סוריה אשר שם הרפואה אינה מסוגלת להתמודד עימם והם מובלים בדרך כלל דרך מעבר קונייטרה לבית החולים זיו שבצפת.

https://www.youtube.com/watch?v=mUs_McqJAAs

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *