תת ניצב ברכה

תת ניצב ברכה

אחד האנשים אשר מסוקרים במדיה הישראלית בשבועות האחרונים הינו תת ניצב ברכה אשר עבר מסע נפשי קשה מנשוא ושם קץ לחייו. תת ניצב ברכה גדל במהלך חייו בשכונת רמת עמידר שבעיר רמת גן. בשנות ה-80, נכנס תת ניצב ברכה ליחידה המרכזית של מחוז תל אביב בה שירת במהלך השנים ועבר בה תפקידי פיקוד שונים. בנוסף, היה חלק ממגוון רחב של חקירות משטרתיות מסובכות ביניהם רצח יצחק רבין שהתרחש ב-4 בנובמבר 1995, על רקע פוליטי בכיכר מלכי ישראל בעיר תל אביב. בנוסף, תת ניצב ברכה, עסק במאבק שהתרחש בין כנופיית רמת עמידר, השכונה בה גדל ובין כנופיית פרדס כץ. במסגרת מאבק זה נרצח יחזקאל אסלן. אחד מתפקידיו העיקריים של תת ניצב ברכה, היה כחלק מהיותו סגן ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה ושוחד. בין השאר, פעל ברכה בחקירות של שרים בכנסת אשר היו מעורבים בפרשיות שונות ביניהם:

  • גונן שגב- הורשע בניסיונות להברחת סמים, בזיוף דרכון ובהונאה של כרטיסי אשראי. על גונן נגזרו חמש שנות מאסר ושנתיים על תנאי. באפריל 2004, נעצר שגב בחשד להברחת אקסטזי לישראל ומעצרו עורר הד תקשורתי גדול.
  • אברהם הירשזון- כחלק מהפרשה אותה חקר ברכה, הואשם הירשזון יושב ראש ההסתדרות העובדים הלאומית בעבירות של כניבה וקבלת שוחד בנסיבות מחמירות. בנוסף הוא הורשע בהלבנת הון ונדון לחמש שנים וחמישה חודשים של מאסר בפועל.
  • הרב פינטו- אחת מהפרשות המסעירות פוצחה לאחר שברכה דיווח כי הרב ישעיהו פינטו הציעה לו שוחד בתמורה למידע שיקבל על חקירה משטרתית בה היה מעורב. במהלך הפרשה, הוטמעו מכשירי הקלטה על פינטו עצמו וחודש אפריל של השנה האחרונה הורשע הרב פינטו במתן שוחד לתת ניצב ברכה. מחקירות נוספות שנערכו לא היה בסיס לעבירות פליליות מצדו של החוקר ברכה, אך בעקבות פרשה זו הוגשה לבג״ץ עתירה בכדי למנוע את מינויו לתפקיד ראש יאח״ה. בתחילת החודש האחרון בעיר מגוריו של ברכה מודיעין, התאבד החוקר ברכה בירייה בתוך מכוניתו הפרטי בשל הסיבוכים והרצון של יהודה וינשטיין, היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגדו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *