עבודה נוספת

עבודה נוספת

ישראלים רבים עובדים בשתי עבודות מכל מיני סיבות. ביניהם יש כאלה שעושים זאת באמת כי הכסף ממשרה אחת לא מספיק בכדי לסגור את החודש ואחרים עושים זאת במטרה להגשים את עצמם מבחינה מקצועית. לעבודה נוספת יש יתרונות וחסרונות עליהם נדבר בפוסט הבא…

 

דוגמאות לאנשים שעובדים בעבודה נוספת

  • סטודנטים – רבים מהסטודנטים בישראל מתמרנים בין שתי עבודות. למשל יש סטודנטים שממלצרים בשעות הערב והלילה אך ביום, כאשר הם לא נמצאים במסגרת של לימודים הם עובדים כמתרגלים באוניברסיטה ומסייעים לסטודנטים אחרים בתהליכי למידה. בנוסף, יש סטודנטים שממלצרים בכמה מקומות במקביל כי הכסף שהם מקבלים ממקום אחד לא מספיק להם לתשלומי שכר דירה, שכר לימוד, הוצאות שוטפות וחשבונות.
  • מורים – השכר עבור מורים בישראל נמוך בהשוואה למדינות אחרות. זו הסיבה שמורים רבים בוחרים לשלב עבודה עצמאית בין אם כשיעורים פרטיים לתלמידים שצריכים חיזוק ובין אם בפרוייקטים אחרים בהם הם לוקחים חלק.
  • עבודה מהבית בשילוב עבודה בחוץ – יש כאלה שמעדיפים בחלק מהזמן לעבוד כפרילנסרים מהבית כמו למשל בתור מקדמי אתרים, כותבי תוכן, מעצבים גרפיים, מלחינים וכו׳ כאשר מהצד השני הם עובדים כשכירים במקום מסודר. כך מצד אחד הם נהנים מתלוש משכורת קבוע עם כל התנאים הסוציאליים ומצד שני מנצלים את הזמן הנוסף שלהם בכדי להרוויח כסף.

 

עבודה נוספת יתרונות וחסרונות

היתרון של עבודה נוספת טמון בעובדה שככה אנו נהנים מחיי עבודה מגוונים ולא מוצאים את עצמנו משתעממים לעתים קרובות. יתרון נוסף הוא בכך שאנו עוסקים בכמה תחומים במקביל, יוצרים אינטרקציה עם קשת רחבה של אנשים ומפתחים את עצמנו לכל מיני כיוונים. החיסרון הוא שאנו יכולים לשלם הרבה מיסים על היותנו עובדים בשתי עבודות ולכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק מבחינת חוקי המס בישראל. כאשר אתם מחליטים לעבוד בשתי עבודות נסו לחלק את הזמן בצורה הגיונית כדי שתוכלו לעשות עוד דברים. בנוסף, נסו לשלב שני תחומים כדי שבאמת תוכלו לקדם את עצמכם מבחינה מקצועית ולפתוח לעצמכם כמה שיותר דלתות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *