צ'יקו ודיקו- הכל התחיל מקסם

צ'יקו ודיקו- הכל התחיל מקסם

 

צמד הקוסמים צ'יקו ודיקו, אב ובנו, פרצו לתודעה של הקהל הישראלי בשנות השמונים כאשר תחקירנית של הערוץ הראשון לטלוויזיה במקרה הייתה בהופעה של הצמד בדיזנגוף סנטר וביקשה מהם כרטיס ביקור והזמינה אותם לאודישן בערוץ הראשון.

אך הצמד צ'יקו ודיקו לא היה צמד באותו שלב, היות ובאותה הופעה בדיזנגוף סנטר צ'יקו הבטיח כי יגיעו צמד קוסמים לאותה הופעה וגבה תשלום כפול, אך היות ולא היה לו עוד קוסם שיבוא איתו הוא ביקש מאביו, דיקו, שיגיע עימו להופעה, ילבש ז'קט וירקוד מעט לצידו ויוסיף תנועות ידיים וכך נולד הצמד צ'יקו ודיקו.

לאודישן בערוץ הראשון הגיע צ'יקו לבד, אך שם שאלו אותו היכן דיקו ומדוע לא הגיע.

כאשר הגיע אליהם גם הוא, התאהבו בהם בערוץ הראשון ונתנו להם פינה בתכנית הטלוויזיה שמיניות באוויר, בהנחייתו של דליק ווליניץ והכלב טוליפ, שם הנחו פינת קוסמות.

הקהל התחבר לצ'יקו ודיקו מהרגע הראשון ושלח אליהם עשרות מכתבי הערצה והרייטינג של התכנית טיפס עד ל-55 אחוזי רייטינג כאשר התכנית שודרה בשעה חמש וחצי אחר הצהריים, דבר שהיה חסר תקדים באותם ימים.

לאור ההצלחה החליטו צ'יקו ודיקו ביחד עם דליק ווליניץ לפתוח במופע משותף שכלל כמובן גם את הכלב טוליפ, המופע היה אחד המופעים המצליחים שידע עולם הקוסמות בארץ והצוות היה ממלא אולמות בכל הופעה.

הצמד צ'יקו ודיקו התפרקו לאור הסתבכויות של הבן צ'יקו, איציק, שבכל מיני פרשיות, אשר בגינן ביצע עבודות שירות וישב שנתיים בבית הסוהר ולאחרונה היגר לקנדה שם הוא התחתן ויש לו ארבעה ילדים.

דיקו לעומתו לא נטש את עולם הקוסמות והוא עדיין מופיע ברחבי הארץ עם המופע של דיקו ולאחרונה הוא אף נסע לארץ מולדתו, בולגריה, על מנת להופיע במספר תכניות ולקיים מספר הופעות.

לדיקו חנות בתל אביב למכירת קסמים עוד מהימים בהם היה חלק מהצמד צ'יקו ודיקו, שם  הוא מוכר קסמים לחובבים, לקוסמים מתחילים וקוסמים מקצועיים.

לאחרונה מלווה אותו איש הקולנוע צביקה בינדר ומתעד אותו בהופעותיו ומסעותיו השונים בדרך ליצירת סרט דוקומנטרי על שנות פעילותיהם של צ'יקו ודיקו ועל פועלו של דיקו כיום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *